Magazín

Zdravé návyky pre celú rodinu

Najmä v ich mladšom veku sú pre deti najväčšou inšpiráciou rodičia. Keď deti vidia, že ich rodičia športujú, zdravo sa stravujú a žijú aktívnym životom, pravdepodobne ich budú nasledovať. Osvojte si niekoľko jednoduchých a zdravých návykov pre celú rodinu:

 

1. začnite deň výživnými raňajkami

Po dlhej noci bez jedla potrebuje vaše telo výživné raňajky. Skúste ráno vstať skôr a naraňajkovať sa spolu s deťmi pred ich odchodom do školy. Nezabudnite, že podľa prieskumov deti, ktoré doma pred odchodom raňajkujú, dosahujú v škole lepšie výsledky.

 

2. zapojte deti do rozhodovania

Najmä mladšie deti radi skúšajú nové veci. Opýtajte sa na ich nápady, pokiaľ ide o pohybové aktivity pre celú rodinu. Rovnako starších detí sa radšej opýtajte, čo chcú robiť namiesto toho, aby ste im povedali, čo majú robiť. Diskutujte s nimi o tom, čo znamená byť aktívny a zdravo sa stravovať. Podporujte ich nápady, ak idú vaše deti správnym smerom. Rozprávajte sa s deťmi o zdravej strave a aktívnom životnom štýle. Vysvetlite ich výhody a to, že im v budúcnosti pomôže predchádzať problémom, zlepší vzhľad, výkony v športe alebo obľúbenosť v kolektíve.

 

3. hýbte sa

Zostaňte fit po celý váš deň. Keď je dobré počasie, choďte do školy radšej na bicykli alebo pešo namiesto jazdy autom. Nechoďte výťahom, prejdite sa radšej po schodoch. Počas každej hodiny, ktorú venujete sedavej práci, si urobte 10 minútovú prestávku a rozhýbte sa. Zaraďte si do svojho denného programu aspoň 20 minút aeróbneho pohybu denne. Môže to byť beh, tanec, jogging… Čokoľvek, čo máte radi.

 

4. počas dňa jedzte vyváženú stravu

Počas dňa si vyberajte jedlo z celej potravinovej pyramídy. Dbajte na to, aby bolo vyvážené, len tak dostane vaše telo všetky výživné látky a vy budete zdraví a svieži. Doma dajte na stôl misku nakrájaného ovocia alebo zdravých semienok, nech si môžu deti ľahko a bez rozmýšľania zobrať. Nedržte doma veľa sladkostí a nezdravých potravín. Majte v skriniach radšej ovocie, zeleninu a celozrnné výrobky.

 

5. zapojte svoje deti do aktivít v škole

Telesná výchova, školské športové alebo tanečné skupiny sú skvelým spôsobom, ako zostať vo forme. Zapojte svoje deti do niektorých z aktivít na vašej škole. Budú sa dobre cítiť, dobre vyzerať a zostanú fit počas vyučovania aj po ňom.

 

6. bavte sa spoločne

Urobte zo zdravého životného a športu zábavu. Nastavte si realistické ciele, vyskúšajte nové aktivity a nové jedlá. Chodievajte s rodinou často na výlety, či už na bicykli alebo pešo, a pozvite svojich priateľov, aby sa k vám pripojili.

 

foto: ciukes,
washingtonparkotr

Zdieľajte... Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Click to comment

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Prostredníctvom portálu mestovpohybe.sk si môžete vo svojom okolí nájsť najbližšie športoviská, tréningové haly, telocvične a športové kluby. Alebo sa môžete pohodlne spojiť s ľuďmi, ktorí chcú športovať a nemajú práve s kým...

MESTO V POHYBE

E-mail: info@mestovpohybe.sk
Telefón: +421 903 459 169


Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií.

MESTO V POHYBE / SPORT V BRATISLAVE

To Top